Thursday 26 May 2011

HOME

Akhirnye aku da sampai ke rumah tercinta lepas sminggu bercuti di melbourne.Sumpah rindu gila kat rumah kt klang ni and xde yg lg best drpda rumah tercinta.cewahh..xde la mksudnye pg melbourne x best kan,best jugak sebenarnye dgn cuaca dia yg sejuk pastu xkan berpeluh punye la kat sana.kalo mandi pun sehari sekali da cukup da sbb cuaca sejuk sgt!

Kalo nk diikutkan mmg byk gila pengalaman pegi kt sana(gaya cam pg mengembara plak).Byk tmpat kitorang(family aku) pegi kt sana then kalo berjalan je mesti nk bawak bekal sbb kalo nk cari makanan halal kt sana cam agak susah gak pastu da la mahal.so sebelum memulakan perjalanan mesti buat bekal dulu contohnye sandwich ke,ada gak wat nasi lemak,bihun goreng dan sumenye hasil titik peluh makcik aku yg duk kt sana tp kitorang tolong la jugak buat makanan sume2 tu.hihi

Kalo nk diikutkan susah gak nk faham bahasa diorang ni sbb slang atau lingo yg diorang cakap ni lain sket.So nk kene dengar betul2 kalo nk cakap dgn diorang nih.Kalo nk beli barang kt sana pun cam segan2 en sbb takot xtau nk cakap ape takot x faham ape diorg cakap.hahah..

Tp yg penting aku ada tolong sorang wanita dlm 30-an kat dlm tram(mcm train tp pendek sket).Time tu dia tgh berdiri then tibe2 je dia pitam.aku dgn keadaan tgh lalok(ngantok) tetibe terkejut ah ttibe ada orang pitam then terus aku papah dia suh duduk kt seat aku(bukan nk berlagak baik tp da mmg knyataan.muahaha).Pastu nasib la dia xde pape time cume pening2 sbb dia ada low blood sugar bak kata melayu tekanan darah rendah.pastu sembang2 la dgn orang sekeliling dlm tram tu(kebanyakannye aku senyap sbb diorang cakap laju sgt).Yg penting ada gak pengalaman masa kat sana kan.Glad i could help.cewah.hee

Kalo nk citer sepanjang 7 hari kat sana aku rasa mau x abis aku tulis ni.So aku nak cakap kt sini pegi sana mmg best!dapat jumpe kangaroo secara live tanpa diorang dikurung dan bole peluk2 lagi diorg.nt aku tnjuk gmbar2 aku time kat sana sbb sekarang gmbar xde lagi kt genggaman aku.Terpaksa la tunggu beberapa hari lagi ntuk aku upload gmbar.Byk aku nk tunjuk sbb dgn gmbar je da bole cerita betapa seronok duk kat sana.hehe..

Ok la aku pun x sabar nk update gambar2 kat sana.Sekarang ni aku chow dulu.Goodbye mate!Assalamualaikum :D

2 comments:

fatin natasha :) said...

untunglah dpt pgg kangaroo. :D

Zul Idzham said...

haha,seghonookkkk