Saturday 20 August 2011

SPECIAL DAY NOT GOING RIGHT

Fuh,da berhabuk blog aku ni lama sgt x update cmni la jadinye.Lama x update sbb xde idea yg dtg and bz dgn test and exam lately ni.Besok malam aku ada test lg ni dan sepatutnye aku da shopping ntuk raya arini!arghhhh..Nk wat cmne terpaksa la aku shopping mgu depan.harap2 baju raya cantik2 x abis lagi ye.hee

Haaa,korang perlu tau yg semalam hari special aku iaitu birthday aku(sebok nk gtau orang).hee..Kebiasaan xde pape yg buruk yg berlaku kat aku time birthday dan semuanye berjalan dgn lancar smpai la malam sebelum hari jadi aku.Acap pinjam kete aku malam tu sbb dia nak kluar dgn buah hati dia mlm tu.Aku tanpa fikir pape bg jela pinjam kete kt dia smpai la Acap kol time dia kt luar tu..

Aisar : Weh,ni Acap ada kol nak ckp dgn ko jap
Aku : oh okay,(aku amik hp aisar),ape dia cap?
Acap artis : weh,aku trlanggar kete ko ni.terlanggar tiang duh.cmne ni.ko dtg sini tgok sbb aku xtau pape pasal kete ni.Aku kt taman belakang bus stand.
Aku : yeke?kemik teruk x kete?okay jap g aku dtg dgn budak umah sume

Ok lepas tu aku pun gerak pegi taman tu dgn budak2 umah.Sumpah da risau kalo kemik teruk ape aku nk buat.Da la besok harinye plan nk kluar si Besha lg.Then da smpai sana aku pun tgok la kete.Tgok2 xde kemek pun nasib baik tp Acap kata kete xleh start dan sangkut2.Okay ni lagi satu hal,selama aku bawak kete x penah jadi pun benda ni.Lagi bertambah tambah risau la aku tp aku cool,sabar dulu.Then aku nk try start kunci kete plak xde.Acap tercicirkan kunci kete aku tu.Adoi sumpah masalah la ko ni cap.Tanpa buang masa aku dgn acap pun cari2 la kunci kete dlm gelap.

Masa aku tgh cari2 kunci kete aku kt lantai dan kawasan sekitar tetibe mcm dgr bunyi tapak kaki orang berlari then tetibe....

DEBUSHHHH!

Rupenye aku da kene prank!!Time tu sume baling tepung dgn air belon kat aku.Sumpah aku xtau diorg akan prank aku malam tu.Rupenye budak umah aku pun sekongkol dgn si Besha nak kenekan aku.Besha la mastermind ntuk prank ni.Kuang ajaq betui!Budak umah aku pandai plak berlakon buat2 rosak la ape la.Aku rasa pasni korang da bole jadi pelakon terbaik.Acap apetah lagi da mmg artis.hahaha...Papepun korang mmg rock la!Walaupun ni first time kene prank tp aku xkan lupe sampai mati la.hee  :D


Aku dan besha :D

Barisan pelakon dan yg terkena



Mastermind and the assistances

So macam tu la citernye malam tu.Memang tersangat la susah aku nk bersihkan badan aku dgn tepung2 sume melekat.Mau satu tong jugak air abis sbb nk bersihkan badan aku.huhu...Okay next day iaitu harijadi aku,aku kuar dgn besha ke jusco seremban 2 tgok wayang dan berbuka terus kt situ.Kitorang decide nak berbuka kat Johny's iaitu kedai yg specialtynye adalah steamboat.hee  :D


wuhuuuu

<3

peace :D

Sebahagian makanan.malas nk tgkap sume sbb x ckup meja.haha

Mmg semalam merupakan harijadi yg terbaik ntuk aku sbb dapat celebrate dgn dia.I love you so much sayang.hee..

Tapi hari istimewa aku dikejutkan dengan berita seorang sahabat yg telah pun meninggal dunia iaitu Muhammad Syafiq Muhammed Ariff a.k.a Sapex.Sumpah terkejut bile terdengar berita ni sbb aku dan bdak umah bru je melawat dia di hospital hari selasa dan semalam arwah da telah meninggalkan kite buat selama-lamanye.Walaupun aku start rapat dgn dia sem lepas tp aku rasa mcm da lama kenal.X sempat aku nk berkawan dgn ko lebih lama tp Allah lebih sayangkan ko.Aku harap ko berada di sana dgn orang2 yg beriman.


Sedih lihat ko time ni Sapex  :(

Kite sedekahkan Al-Fatihah buat arwah.Semoga arwah baik baik saje di sana.Aminnn

P/S : Yg telah meninggalkan kite hanya tinggal kenangan.Kite yg masih hidup perlu meneruskan perjuangan.

5 comments:

fatin natasha :) said...

sedap tak mkn tepung? :D

Zul Idzham said...

sedap gilak!nt birthday u i bg makan mcm2.hahaha

fatin natasha :) said...

i nak lamb chop, and nak meatball! hehe

Zul Idzham said...

maksud i makan benda lain gila.itu x dikira!haha

fatin natasha :) said...

ala ape pulakkkk! rawrrr